..: سلام قولا من رب رحیم :..



آخرین نظرات
  • ۲۷ تیر ۹۲، ۰۱:۲۰ - vahid
    mer30

کاندیداتوری دکتر سعید جلیلی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بسیاری از معادلات گروه ها و چهره های سیاسی را بهم ریخته است و موج اعلام حمایت علما، نخبگان و شخصیت های متعهد و متخصص در سراسر کشور از جلیلی صحنه انتخابات را دگرگون ساخته است.جلیلی پدیده انتخابات 92 و اجماع کم نظیر نخبگان

در همین رابطه تعدادی از علما و فضلای برجسته تاکنون ضمن اصلح دانستن دکتر جلیلی؛ عیار گفتمانی وی را بیش از پیش برای آحاد ملت تایید کرده اند؛ موضوعی که حاکی از سلامت گفتمان و صحت رویکردهای کلان  جلیلی در انتخابات پیش روست.

در همین راستا، دکتر جلیلی هفته گذشته به قم رفت و ضمن حضور در موسسه امام خمینی (ره)، با علامه مصباح یزدی دیدار کرد.  در این دیدار صمیمانه آیت الله مصباح خطاب به دکترجلیلی گفتند: دوستان ما بعد از انصراف دکتر لنکرانی، به اتفاق، آقای دکتر سعید جلیلی را که از امتیازات بسیار خوب و والایی برخوردار هستند، اصلح دانستند و امید ما این است که توسط ایشان ارزش‌های الهی احیا شده و ایشان به عنوان بهترین یار مقام معظم رهبری در پیشبرد نظام اسلامی به سمت آرمان‌های انقلاب تلاش کنند و از خدا می‌خواهیم ما هم بتوانیم به اندازه وسعمان قدمی برای خدمت به نظام اسلامی برداریم.

علامه مصباح یزدی افزود: ما آمادگی خود را برای کمک به کسی که  عشق و علاقه‌اش، آرمان‌های نظام اسلامی است، اعلام می‌کنیم.

در ابتدای این دیدار نیز دکتر جلیلی خطاب به آیت الله مصباح گفت: خدا را شکر می‌کنم که توفیق یافتم به محضر حضرت علامه مصباح یزدی شرفیاب شوم و از نصایح و توصیه‌های ایشان استفاده کنم.

جلیلی وجود علامه مصباح یزدی را موجب خیر و برکت برای انقلاب اسلامی دانست، و افزود: آیت‌الله مصباح یزدی حقیقتاً ستاره درخشانی در انقلاب اسلامی هستند.

وی با تاکید بر این‌که گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت اسلام و ولایت فقیه در جامعه شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری، فارغ از نتیجه‌ای که پیش خواهد آمد، این گفتمان تقویت شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان ضمن تشکر مجدد از آیت‌ الله مصباح یزدی گفت: ‌امیدوارم سایه حضرت استاد مصباح یزدی مستدام باشد و ما بتوانیم بیشتر از نصایح ایشان استفاده کنیم.

هم چنین آیت ا... زابلی از علمای برجسته و استاد اخلاق نیز در تشریح اصلح بودن دکتر جلیلی گفتند: آقای جلیلی را با جان و مال در این انتخابات یاری اش کنید و من هم در حد توان ایشان را یاری می کنم. در فضای فعلی کاندیدایی بهتر از ایشان نمی شناسم.

آیت ا... خزعلی نیز چندی قبل با دکتر جلیلی دیدار کرده و حمایت خاص خود از این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را اعلام کردند.

از طرف دیگر تعداد زیادی از نخبگان حوزه و دانشگاه نیز از حامیان اصلی دکتر جلیلی محسوب می شوند که از جمله آنها باید به حجه الاسلام دکتر سید مهدی باقری اشاره کرد. 

حجه الاسلام دکتر مرتضی آقا تهرانی نیز از چهره های سرشناسی است که دکتر جلیلی را نامزد اصلح انتخابات پیش رو می داند.

در همین راستا، حجه الاسلام علیرضا پناهیان نیز ضمن حضور در همایش بزرگ حامیان دکتر جلیلی در قم به حمایت از کاندیدای جبهه مقاومت در این عرصه پرداخت.

آیت الله رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) نیز ضمن حمایت از دکتر جلیلی گفت: امروز کسی که می تواند حرکت رو به جلو کشور را ادامه دهد و نظام ما را در موضع قدرت نگه دارد و به کارآمدی دین و ولایت فقیه باور دارد، آقای جلیلی است.

از طرف دیگر موج حمایت نخبگان حوزه و دانشگاه از دکتر جلیلی رو به افزایش است. دکتر سعید زیباکلام استاد برجسته فلسفه غرب دانشگاه تهران، حجه الاسلام سید محمود نبویان از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، دکتر ابراهیم فیاض استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، پروفسور مسعود درخشان استاد برجسته اقتصاد، دکتر هادی همایون استاد فرهنگ و ارتباطات،  دکتر ابراهیم رزاقی استاد اقتصاد، دکتر وحید یامین پور استاد جامعه شناسی و ... بخشی از نخبگان حامی دکتر جلیلی هستند که بواسطه حضور خود در رسانه ها بیش از دیگران شناخته شده هستند؛ این در حالی است که تعداد پرشمار دیگری از نخبگان حوزه و دانشگاه نیز از حامیان دکتر جلیلی محسوب می شوند که به مثابه یک بدنه "رای ساز" و "موثر" تا روز انتخابات، نقش موثری در اقناع افکار عمومی در حمایت از جلیلی خواهند داشت.

در پایان به نظر می رسد علیرغم حضور دیرهنگام و غافلگیر کننده دکتر جلیلی در انتخابات، نه تنها وی توانسته مقبولیت درخور توجهی در میان توده های مردم کسب کند بلکه اجماع قابل توجه نخبگان حیطه های مختلف بر روی وی، از نکات مثبت و امیدوار کننده انتخابات پیش روست.

  • ۹۲/۰۳/۱۲
  • مهدی محمدی
  • |
  • ۳۶۱۵ بار نمایش
  • |
  • ۳۰۹۵ نفر بازدیدکننده

پدیده

نخبگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">